Kelsey Hartwell
11 papierowych serc
literatura młodzieżowa

„Nie jestem dziewczyną z wieloma sekretami, lecz te, które mam, ukrywam pod poluzowaną deską w podłodze obok łóżka. Wpisy z pamiętnika i wiersze poświęcone moim największym zadurzeniom – takim, o których wiedziała tylko Carmen. Otrzymana w trzeciej klasie od Adama Gurnera walentynka, na którą patrzyłam tyle razy, że praktycznie potrafiłam podrobić jego podpis. Kiedy poszłam do liceum, mój sekretny zbiór stał się nieco bardziej interesujący.”

11 utraconych tygodni. 11 szans, żeby je odzyskać. Rok temu: Życie Elli było idealne. Miała cudownych przyjaciół i niesamowitego chłopaka. Wszystko się zmieniło w momencie wypadku samochodowego. Kiedy Ella obudziła się w szpitalu, nie pamiętała ani tragicznego wydarzenia, ani tygodni przed nim. Nie rozumiała też, dlaczego zerwała ze swoim chłopakiem. Teraz: Ella zaczyna otrzymywać papierowe serca od tajemniczego wielbiciela. Ten wie o niej zadziwiająco dużo. Serca zawierają wskazówki mające pomóc dziewczynie przypomnieć sobie życie przed wypadkiem. I zabiorą ją w podróż, której nigdy sobie nie wyobrażała. Podążanie za papierowymi sercami jest najbardziej spontaniczną rzeczą, jaką Ella kiedykolwiek zrobiła… Ale czy znajdzie odpowiedzi na dręczące ją pytania?

Kelsey Hartwell mieszka na Brooklynie ze swoim psem, w odległości spaceru od jej ulubionych księgarni. Kelsey uwielbia oglądać komedie romantyczne oraz szukać najlepszej pizzy w Nowym Jorku i znajdować ukryte skarby w Dolinie Hudson. „11 papierowych serc” to jej debiutancka powieść.

Jeśli myślicie, że ta książka jest słodko-pierdzącym romansidłem to jesteście w błędzie. Powieść wciągnęła mnie już od pierwszych stron i odłożyłam ją dopiero, kiedy przeczytałam ostatnie zdanie. Czuję, że historia przedstawiona w „11 papierowych sercach” zostanie ze mną na dłużej i będę do niej wracać częściej niż myślałam. Wyobraźcie sobie, że tracicie wspomnienia ze swoich 11 tygodni życia i kompletnie nie wiecie co się wtedy działo. Chyba każda osoba chciałabym się dowiedzieć, co tak naprawdę wtedy robiła. Ciężko by było przejść koło tego obojętnie. Dlatego możecie zrozumieć naszą główną bohaterkę.

Jestem wdzięczna, że tyle osób polecało tę powieść, że nie przeszłam koło niej obojętnie. Moim zdaniem „11 papierowych serc” nie jest tylko dla młodzieży. Zachęcam i starsze osoby do zapoznania się z lekturą, a na pewno tego nie pożałujecie. Wywołuje tyle emocji od tych dobrych po te trudniejsze, że warto znaleźć chwilę wolnego czasu i poświęcić go na twórczość Kelsey Hartwell. Przyjaźń, tajemnice, złamane serce, amnezja, nadzieja ale również i zawód to wszystko i wiele więcej znajdziecie, kiedy zagłębicie się w lekturę.

„(…) życie jest trochę jak podróż pociągiem. Zanim dotrze się na miejsce, trzeba się zatrzymać na kilku stacjach”.

Książka jest dostępna w Filii numer 3 na ulicy Chrobrego.

K.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz